Kaula Tantra

Tradicionalna tantriČna vidja

Izpopolnjena meditacija čuječnosti

"Ni nam treba ustavljati misli, ta namera bo ustvarjala le napetost, ki bo botrovala še več mislim. Več kot dovolj je, da misli vidimo kot nestvarne, prosojne in bežne."

Ena največjih preprek ali nesporazumov povezanih z meditacijo, in navsezadnje tudi z odrešenjem, je problem misli in posameznikove asociacije z njimi. To je napačen in naporen pogled, ki se ga moramo znebiti. Meditativna pozornost, oziroma čista pozornost, je naravno stanje, zato mu ni treba nič dodati ali odvzeti. Misel tej resničnosti ne »škoduje«, ne glede na njeno vsebino, in z nastajanjem misli ali drugih pojavov se nam ni treba boriti. Osredotočenost zahteva določeno mero enotočkovnega zavedanja, vendar bo brez pravega razumevanja meditacije (preko naše prave narave/zavesti) resničnemu žarišču prebadajoče in prostrane osredotočenosti primanjkovalo globine.

Ni nam treba ustavljati misli, ta namera bo ustvarjala le napetost, ki bo botrovala še več mislim. Več kot dovolj je, da misli vidimo kot nestvarne, prosojne in bežne. Misel je pravzaprav mikrokozmos »naše« odrešitve, saj se misli v njem nenehno osvobajajo. Le ko mislim dodamo kontekst, nas to vodi do navezanosti, ki se kaže v obliki spon. Vendar prepričanost rojena iz vpogleda ali realizacije ve, da je prava narava vedno bila in je svobodna. To prepričanje moramo zelo ponotranjiti, do točke, ko so celo navidezne spone v resnici odrešitev. Brez tega meditacija, ali še globlje poti izraženega sozvočja/integritete (npr. tantra), ne bodo imele primerne (ne)osnove.

“Počivaj sproščen v naravnem stanju, ne da bi se trudi karkoli spreminjati. Če to spono misli razrahljaš, se boš nedvomno odrešil.” — Tilopa

Imeti moramo veliko mero sočutja, ne le za druge, temveč tudi za to, kar se pojavlja v nas samih. Zato naj vse, kar vznika, pride s sočutjem, nato pa zberite sočutje, da ta pojav prepustite, da se odreši. To ne drži le za misli, temveč tudi za čustva in vsa notranja občutja/pojave. To ne pomeni, da postanemo neumni ali kot kamen ali hladni. Prav nasprotno, na ta način se lahko popolnoma posvetimo slehernemu globokemu trenutku s srčno toplino. Ljudje radi povezujejo zaposlenost z razmišljanjem (in do neke mere občutijo), da je to razumska vaja, vendar v resnici to ustvarja le nerazumnost raznih projekcij in domnev. Še več, dojemanje misli in čustev v prosojni obliki ne pomeni, da se s temi procesi ne moremo ukvarjati, da bi sklepali odločitve itd.; enako to ne pomeni, da zaradi tega vsebujočo energijo ne moremo usmeriti v globoko sozvočje (kot se navezuje na tantrične procese). Ljudje se pogosto zapletemo v vsebino misli, a če smo sposobni videti pravo naravo pojavov, jih v kontekstu odrešitve vidimo kot enakovredne. Zato misel kot je: »Šiva in Devi sta resnično super in imam ju rad,« ni nič bolj osvobojena kot misel: »Res si želim oropati trgovino z alkoholnimi pijačami in seksati z nuno.« Obe misli se pojavita svobodno (in sta osvobojeni), kar je lahko izraženo kot dejanski Šiva ali Devi (za razliko od razmišljanju o njiju).

Pojavi niso le osvobojeni, učenja mahamudre celo govorijo, da so »samoosvobojeni«, kar je zanimiv izraz, saj pomeni, da se osvobajajo brez »nas« ali brez da bi potrebovali naše »dovoljenje«. Ne glede na to ali je to smiselno in ali je razumljeno na način, ki poteši radovednost, je ta samoosvobojena lastnost že sama po sebi popolnoma odrešena. Le intuitivno razumevanje lahko razkrije vpogled, ki osvobaja. Celo tisto, kar skuša razumeti, je samoosvobojeno; kakršno koli drugačno dojemanje je preprosto zabloda naše arogance. Ta globoka prepričanja izvirajo iz naravnega vira, ki ne zahteva truda, temveč vidi zmotnost tistega, ki se trudi razumeti. In pravo razumevanje je temelj prave meditativne čuječnosti, ki se vedno nahaja v stanju celote in ne čaka na nas. Ta prvobitni vir ne bo postal »večji«, ko ga realiziramo, kot tudi ni bil manjši pred tem.

Ta prisotnost je že izpopolnjena. Le prepoznajte to. V tem spoznanju je celota to, kar se kaže kot nevednost, brez njega [op.: prepoznanja] pa je to, kar izgleda globokoumno, sranje. Dandanes je pomemben le izgled … zakaj ne bi prešli raje k bistvu, namesto da se zanašamo na bistroumne fraze in svete drže. Če nekomu z osvobojeno čuječnostjo rečemo naj spizdi, je to bolj sveto, kot če mu v nevednosti posvetimo nekaj lepih besed. Bodite to kar STE, saj to že tako ali tako STE.

“Ne meditiraj… Bodi! Ne misli, da si… Bodi! Ne razmišljaj o tem, da si… Ti SI!” — Ramana Maharši